Blogi/Uudised

märts

Praha

Angelika Nöps, Kommentaarid: 0

23-27 veebruarini viibisin Grundvig' i projekti raames Tšehis, täpsemalt Prahas.

Nimetatud projekt on õpikoostööprojekt nimega "Fashion Accessoires and Jewellery in Lace" ja on kavandatud aastateks 2011-2013.

Projektis osalevad: Regione Aburzzo, Itaalia (koordinaator), Forum Alte Spitze (Saksamaa), Hotel de la Dentelle (Prantsusmaa), Česka palicka (Tšehhi) ja MTÜ Rahvuslikud Pitsid (Eesti).

Iga maa võib ja peabki kaasama projekti omalt maa pitsitegijaid, kes siis projekti raames omandatud teadmisi ja kogemusi annavad edasi teistele. MTÜ Rahvuslikud pitsid otsustas kaasata minu.

Lend sinna oli harjumuspärane - Tallinnas lennukisse, väike võileib, natukene tukkumist ja olimegi kohal. Seekord oli minejaid neli - mina, Kristiina, Priit ja Olli.

Praha lennuväljalt viis buss otse kesklinna ja 5 minuti kaugusel busspeatusest oligi meie hotell. Seadsime ennast sinna sisse ja tegime aega parajaks, sest õhtuks oli kokku lepitud koos sööma minemine. Hotelli fuajees kohtusin tuttava inimesega.  Nägin Mariannet Saksamaalt (temaga viimasest kohtumisest oli möödas mitu aastat), sain tuttavaks tema abikaasa ja õega. Õhtusöögil läksingi nende lauda, sest teised olid kas väga võõrad või väga omad. Tegelikult oli minus natukene ka võõrastust ja kartust, et kuidas ma saan hakkama järgmistel päevadel kui ma kedagi ei tunne ja ei suuda isegi vahet teha, et milliselt maalt keegi on. Oli meid ju sinna kogunenud Eestist, Itaaliast, Prantsusmaalt, Saksamaalt ja võõrustajamaalt Tšehhist.

Siinkohal tahan ära märkida, et vaatamata minu kartusele keelte osas,  võin siiski täiesti rahule jääda. Suhtlemine käis inglise ja saksa keeles ning oma jutud (mida polnud üldse vähe) sain ma suurepäraselt aetud. Nt prantslased ja itaallased ei rääkinud võõrkeeli üldse ja mõlemas grupis oli üks inimene, kes pidi siis kogu jutu teistele arusaadavasse keelde panema.

Reedesel päeval olid ette nähtut tutvumised linnaga. Enne lõunat külastasime Praha tekstiilikooli, kus õpetatakse pitsidisainereid. Kuulasime loengut kooliga seotud pitsitegijatest ning vaatasime kooli pitsikogu (arhiivi). Aeg lendas ruttu ja juba oligi käes lõunasöögi aeg. Peale lõunat käisime Praha tarbekunstimuuseumis (Priit leidis sellelt hoonelt ka pitsitegija pareljeefi, mida saab näha tema avalikust fotokogust )

Ning veel jõudsime vaatama Blanka Matragi näitust Timeless.  Tegu on muinasjutuslise näitusega kleitidest, aksessuaaridest, lühtritest  ja skulptuuridest. Mõtlema paneb, et kuidas saab üks maja olla inspiratsiooniks kleidi loomisel või milline näeb välja pulmakleit, mis kaalub 40 kilo.

Laupäev ja pühapäev möödusid õppimise tähe all. Laupäeval niplasime modernseid ehteid. Jõudsin valmis kaks tööproovi. Kasutasin enda jaoks uut materjali - metallniiti. Pühapäeval kontrueerisime paberist ehete detaile ning kavandasime neist 3D ehteid. See oli väga huvitav, sest andis uue kogemuse esemete kujundamisel. Minu senine arvamus, et paberist volditakse ja kleebitakse ainult lasteaias, muutus selle õpitoa käigus.

Kõiki õhtuid täitsid ühised söömised ja linnaga tutvumised.

Aitäh Priidule ja Kristiinale reisi korraldamise eest ! Õppitubades saadud kogemused on hindamatud ja jagan neid suurema heameelega juba tuleval teisipäeval klubis.